Bekijk het studieprogramma

Media, Culture & Society
Media, Culture & Society student

Het studieprogramma in het kort

Media, Culture & Society is een van de vijf masterspecialisaties van Mediastudies. Deze specialisatie biedt jou belangrijke handvatten om de complexe en veranderende rol van de media in ons persoonlijke, politieke en culturele leven te onderzoeken en te begrijpen.

De interdisciplinaire focus van Media, Culture & Society wordt versterkt door praktijkopdrachten en gastcolleges van professionals. Het programma streeft ernaar theorie effectief in de praktijk te brengen door in te gaan op de communicatie-uitdagingen waarmee individuelen en organisaties binnen de media en andere maatschappelijke industrieën worden geconfronteerd. Naast het combineren van theorie en praktijk, train je ook academische vaardigheden zoals kritisch lezen, presenteren, debatteren, schrijven en het uitvoeren van praktijkgericht onderzoek.

Wat je gaat leren

Als Media, Culture & Society-student onderzoek je belangrijke ontwikkelingen in de mediawereld en de bredere maatschappelijke oorzaken en gevolgen van deze ontwikkelingen. Je verwerft de nieuwste kennis over processen van mediaproductie, -distributie en -ontvangst. Daarnaast word je voorbereid om deze processen en hun implicaties op een systematische manier te onderzoeken. Dit alles stelt je in staat complexe sociale en culturele ontwikkelingen te analyseren in de context van de snel veranderende media-industrie.

Master scriptie

De laatste stap van de masterspecialisatie bestaat uit het schrijven van je masterscriptie. Studenten die je voorgingen schreven hun masterscriptie over onderwerpen als 'Museums, Millennials and Gen Z', 'Exploring Contemporary Film Taste and Consumption Practices' en 'Sociological Factors Affecting Change in Music Taste' om er een paar te noemen. 

Let op: Media, Culture & Society is een Engelstalig studieprogramma. De hoorcolleges, werkgroepen en tentamens worden allemaal in het Engels gegeven.

Introduction video about the MA Media, Culture & Society by dr. Isabel Awad

Media, Culture & Society by dr. Isabel Awad

Overzicht van het studieprogramma

Hieronder kun je het volledige programma van Media, Culture & Society voor 2024-2025 bekijken.

Opmerking: De capaciteit van Elective Seminars en Research Workshops is beperkt. Studenten kunnen hun voorkeuren aangeven en worden toegewezen op basis van 'wie het eerst komt, het eerst maalt'. De inhoud, thema's en planning van Elective Seminars en Research Workshops zijn aan verandering onderhevig en kunnen in volgende academische jaren afwijken.

Study schedule

Blok 1

Course code: CM4202

Student workload: 5 EC

Course code: CM4201

Student workload: 5 EC

Blok 1-2

Course code: CM4304

Student workload: 10 EC

Blok 2

Participating AudiencesCM42055 EC
Digital Media and Cultural IdentitiesCM4210

Vigilant Audiences, Visibility and ReputationCM42525 EC
Media and MigrationCM4254
Television AudiencesCM4351

Term 3

Course code: CM4493

Student workload: 5 EC

Media Policies and Markets CM44915 EC
Media EntrepreneurshipCM4503
The Future of the Creative Labour MarketCM4501
Roaming the Digital World: Data Analytics for Business & SocietyCM4104

Term 1-4

Course code: CM5050

Student workload: 20 EC

Vergelijk @count opleiding

  • @title

    • Tijdsduur: @duration
Vergelijk opleidingen