Documentatie en illegale handel in cultureel erfgoed

Mexico City
Onderzoeker
zondag 24 sep 2023, 10:30 - donderdag 28 sep 2023, 18:00
Type
Congres
Gesproken taal
Engels

Universidad Nacional Autónoma de México, Mexico-Stad

Registration Voeg toe aan agenda
CIDOC 2023 logo

Van 24 tot 28 september organiseert ICOM's International Committee for Documentation de CIDOC 2023 conferentie in Mexico City, gericht op museumdocumentatie en linked data. Dr. Trilce Navarrete Hernandez (Kunst- en Cultuurwetenschappen) is voorzitter van het comité en medeorganisator van deze conferentie. Ze zal ingaan op de huidige stand van zaken van museumdocumentatie en de rol ervan in de ontwikkeling van infrastructuren die AI voeden.

Op vrijdag 28 september organiseert Dr. Naomi Oosterman (Arts and Culture Studies) een interactief panel over de illegale handel in cultuurgoederen in Latijns-Amerika. In dit panel zullen politie- en erfgoedprofessionals samen met academici discussiëren over de huidige stand van zaken in de transnationale organisatie van de illegale handel in cultuurgoederen, en de rol van verschillende soorten documentatie bij de handhaving van cultureel erfgoeddelicten op verschillende momenten in de handelsketen.

De conferentie vindt plaats van 24 tot 28 september op de campus van de Nationale Autonome Universiteit van Mexico (Universidad Nacional Autónoma de México, UNAM). De gesproken talen zullen Engels en Spaans zijn.

Kijk voor meer informatie en registratie op de website.