Boekpresentatie Superheroes door Etienne F. Augé en Barry W. Fitzgerald

Het boek over het populairste filmgenre van dit moment wordt gepresenteerd in KINO met een vertoning van Unbreakable
maandag 13 mei 2024, 21:30 - 23:30
Presentatie
Gesproken taal

KINO, Gouvernestraat 129 - 133 3014 PM Rotterdam

Order tickets Voeg toe aan agenda
Bookcover Superheroes

Etienne F. Augé, Erasmus Universiteit Rotterdam, en Barry W. Fitzgerald, TU Eindhoven, presenteren hun boek 'Superheroes, a scientist and a historian debate the biggest movie genre today' op maandag 13 mei in filmtheater KINO in Rotterdam, met een inleiding op de eenmalige vertoning van een van de beste superheldenfilms ooit gemaakt: Unbreakable van M. Night Shyamalan.

Superhelden - het is het populairste filmgenre van dit moment en iedereen heeft er een mening over, of het nu in de kroeg is, in een café of op universiteiten. Etienne F. Augé en Barry W. Fitzgerald kwamen elkaar een paar jaar geleden tegen tijdens een panel over superhelden op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Barry is natuurkundige, Etienne historicus. En allebei zijn ze groot fan van superhelden.

Hun gedeelde liefde voor het genre resulteerde in het boek 'Superheroes, a scientist and a historian debate the biggest movie genre today'. In Superheroes combineren ze hun wetenschappelijke en geschiedkundige krachten op zoek naar antwoorden op de belangrijkste thema's binnen dit omvangrijke filmgenre. Wat is een superheld? Wat zijn de ethische dilemma's binnen het genre? Hoe realistisch is de wetenschap van superhelden? En wat is de toekomst van de superheld?

Koop je ticket via de website van KINO