Handig voor het volgen van online onderwijs

Een student zit op een fauteuil met een laptop op schoot

Om optimaal gebruik te kunnen maken van de online faciliteiten die de EUR biedt om te studeren, is het handig als je over de volgende zaken beschikt:

• Een laptop of desktopcomputer met webcam, microfoon en luidspreker.
  • Internetverbinding. De minimale eisen voor deze internetverbinding zijn 1.5Mbit/s upload, 10Mbit/s download en een ping onder 25ms.

Weet je niet welke snelheden jouw internetverbinding heeft? Bij de meeste internetproviders kun je dat online testen. Zoek op internet op de naam van je internetprovider + speedtest om te kijken of je internet voldoende snel is.

• Chrome webbrowser (deze kun je gratis downloaden via Google).
  • Voor sommige studies heb je aanvullende software nodig. Daarover word je door je faculteit geïnformeerd.

Alle voorzieningen ook op de campus beschikbaar

Als het voor jou niet mogelijk is om deze voorzieningen thuis te organiseren, kun je kosteloos gebruikmaken van de voorzieningen op de campus. Je kunt in een van de PC-zalen op een desktopcomputer werken, en in het Van der Goot -gebouw je online tentamens maken op een van de Chromebooks. Daarnaast kun je overal op campus gebruikmaken van gratis wifi met je ERNA-ID.

Technische ondersteuning

Ondervind je technische problemen met inloggen of het gebruik van één van de EUR-platforms? Neem dan contact op met het University Support Centre via +31 010 408 23 23.

Overige ICT-voorzieningen

Op de EUR-campus kun je ook gebruikmaken van de volgende voorzieningen (tegen betaling):

• printen
  • scannen
  • kopiëren

Thuis kun je, nadat je je ERNA-ID (Erasmus Remote Network Access) hebt ontvangen, gebruikmaken van onder andere:

• eduVPN
  • Microsoft Teams
  • Gratis software voor je studie, zoals Atlas.ti, STATA, Scientific Workplace en SURFdrive.
  • Korting op software via http://surfspot.nl