Als (toekomstig) eigenaar van een familiebedrijf heb je de verantwoordelijkheid om goed te zorgen voor je werknemers, op een dusdanige wijze dat je bijdraagt aan een mooiere en eerlijkere wereld. Een wereld waar winst geen doel op zich is, maar een gevolg. Deze liefdevolle manier van ondernemen past uitstekend bij familiebedrijven, met hun gerichtheid op de lange termijn en op maatschappelijke verbondenheid.
Stefan Tax en Henri Slob schreven een artikel hierover dat is verschenen in FBNed magazine, Familie & Bedrijf. Het stewardship-model voor management staat hierin centraal, met in het bijzonder aandacht voor een bredere doelstelling dan maximale winst. Familiebedrijven zien zichzelf als onderdeel van de gemeenschap en kiezen als gevolg daarvan voor zorg voor interne en externe belanghebbenden. Lees het artikel 'Continuïteit, cultuur
en liefde' en laat je inspireren!
- Meer informatie
Dit artikel werd geschreven door Stefan Tax en Henri Slob voor FBNed magazine. Het stewardship-model voor management staat hierin centraal, met in het bijzonder aandacht voor een bredere doelstelling dan maximale winst. Heb jij er behoefte aan om hierover van gedachten te wisselen met gelijkgestemden? Bekijk dan eens wat ons Executive Program Liefde in Bedrijf te bieden heeft!
- Gerelateerde content