How to provide effective written feedback to your students

MicroLab for TA's or Tutors
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

In dit MicroLab leer je meer over hoe je concrete, effectieve en consistente geschreven feedback kan geven op opdrachten.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Instructievorm
Offline
Tarief

Wat ga je bereiken?

• Je feedback te prioriteren en je te beperken tot het geven van feedabck op de meest essentiële aspecten
  • Constructieve feedback en feedforward te formuleren, waar studenten van kunnen leren
  • De randvoorwaarden voor effectieve feedback toe te passen

Startdatums

Dit Microlab is het meest effectief voor groepen van een vergelijkbare opleiding en wordt daarom niet voor individuele inschrijving aangeboden. Neem contact op met training@risbo.eur.nl om een aanvraag te doen voor een groep of om de mogelijkheden te bespreken.

Doelgroep en de benodigde (voor)kennis

Dit MicroLab is bedoeld voor TA’s en Tutoren die al getraind zijn in basis didactische vaardigheden en die hun vaardigheden in het geven van geschreven feedback aan studenten verder willen ontwikkelen. Het is essentieel voor succesvolle deelname aan dit Microlab dat je al enige ervaring hebt opgedaan met het geven van geschreven feedback en ook dat je na het volgen van het Microlab in de gelegenheid bent om het geleerde toe te passen in de praktijk.

Vorm van de MicroLab en vereiste tijdsinvestering

Dit MicroLab wordt in een blended vorm aangeboden. Deelnemers zullen starten in de online Canvas-omgeving met leermaterialen en voorbereidingsopdrachten, gevolgd door een workshop (3 uur) en ter afsluiting een proof of competence. In de workshop zal je feedback krijgen op je feedbackvaardigheden van de trainer en je mede-deelnemers.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Aanmelden

Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

Tarief