How to make the design of my course/modules more inclusive for a diverse group of students?

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

In dit MicroLab leer je hoe je leerdoelen, lesmateriaal, leeractiviteiten en/of toetsing inclusiever kunt maken voor een diverse groep studenten. En wel op zo'n manier dat studenten, ongeacht hun achtergrond (bijv. nationaliteit, etnische achtergrond, geslacht, fysieke gezondheid, sociale klasse, vooropleiding), zich betrokken en uitgenodigd voelen om volledig deel te nemen aan je vak.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

dinsdag 12 nov 2024
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Instructievorm
Offline
Tarief

Wat ga je bereiken?

• Het formuleren van leerdoelen vanuit het perspectief van diversiteit en inclusief onderwijs;
  • Het ontwerpen van leeractiviteiten vanuit het perspectief van diversiteit en inclusief onderwijs die aansluiten bij uw leerdoelen;
  • Het verzamelen van lesmateriaal vanuit het perspectief van diversiteit en inclusief onderwijs waarmee een diverse groep (internationale) studenten zich kan identificeren;
  • Of het ontwerpen van toetsing vanuit het perspectief van diversiteit en inclusief onderwijs dat aansluit bij de leerdoelen en leeractiviteiten.

Startdatums

Stuur een e-mail naar training@risbo.eur.nl om dit MicroLab aan te vragen. Dit MicroLab wordt op aanvraag georganiseerd voor minimaal 4 deelnemers.

• dinsdag 12 nov 2024

Tijd: 09:30 - 12:30 Campus Woudestein - T11-67
    Apply
  • woensdag 16 apr 2025

Tijd: 09:30 - 12:30 Campus Woudestein - T11-67
    Apply

Doelgroep en vereiste voorkennis

Dit MicroLab is een workshop voor docenten die a) coordinator zijn voor een vak en b) hun Basis Kwalificatie Bevoegdheid (BKO) hebben behaald of bekend zijn met het Constructive Alignment Model.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Aanmelden

Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

Tarief

Gratis voor EUR docenten

BTW
Niet van toepassing
dinsdag 12 nov 2024
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.

Tijdsduur
3 uren