How to engage your students with Storytelling and Theatre Skills

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Storytelling is een belangrijk onderdeel van onze maatschappij en geschiedenis. In het onderwijs kan het als tool worden ingezet om studenten te motiveren, te betrekken, hun interesse te wekken en kritisch denken te stimuleren. Het creëert mogelijkheden voor discussie en het heeft een positief effect op de relatie tussen docent en de studenten.

In dit MicroLab zal je een persoonlijk verhaal ontwikkelen dat helpt om je studenten te motiveren en de interesse voor het onderwerp van je vak op te wekken. Met behulp van theatertechnieken zal je leren om dit verhaal op inspirerende wijze over te brengen.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Startdatum
donderdag 23 mei 2024
Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels
Instructievorm
Offline

Wat ga je bereiken?

• Je ontwikkelt een relevant en motiverend verhaal dat het doel van je cursus of onderwijssessie ondersteunt.
  • Je oefent met het op een impactvolle manier overbrengen van jouw verhaal met behulp van theatertechnieken.

Startdatums

• donderdag 23 mei 2024

Tijd: 09:30 - 13:00 Education Lab
    Apply
  • maandag 8 jul 2024

Tijd: 13:00 - 16:30 Education Lab | ☀️ MicroLab Summer Festival ☀️
    Apply

Doelgroep en vereiste voorkennis

Dit MicroLab is geschikt voor alle docenten, tutoren of andere staff van de EUR die onderwijssessies verzorgen, zoals tutorials, workshops of colleges. De vaardigheid storytelling is nuttig voor iedereen die studenten dienen te motiveren en betrekken in allerlei studieprogramma’s van de Erasmus Universiteit. Er is geen voorkennis nodig.

Vorm en tijdsinvestering

Ter voorbereiding op dit MicroLab bedenk je een verhaal dat je wilt gebruiken in jouw onderwijs, met behulp van de materialen in de online omgeving.

Tijdens de sessie (3,5 uur) ga je dit verhaal verder ontwikkelen en oefenen samen met de facilitators en andere deelnemers. We gebruiken inzichten uit het theater en oefenen theatertechnieken om je verhaal op een zo inspirerende en impactvolle manier over te brengen.

Verwacht een speelse en verbindende sessie vol met verhalen!

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
Startdatum
donderdag 23 mei 2024
Inschrijfdeadline

De inschrijfdeadline is twee weken voor het MicroLab plaatsvindt. Wanneer registreren niet meer mogelijk is, neem alsjeblieft contact op met training@risbo.eur.nl om te kijken of er nog een plek beschikbaar is.

Tijdsduur
3 uren