How to engage students online using Canvas?

MicroLab
Two people at a meeting table, watching someone draw on a smart screen.

Inleiding

Canvas biedt verschillende mogelijkheden om je studenten online te motiveren. In dit MicroLab leer je hoe je verschillende tools in Canvas kunt gebruiken om dit doel te bereiken. Wij begeleiden je bij het creëren van leeractiviteiten om de leerervaring van de studenten te verbeteren. Aan het einde van deze module heb je een interactieve Canvas- ursus gemaakt met verschillende leeractiviteiten.

Belangrijkste Feiten & Cijfers

Tijdsduur
3 uren
Voertaal
Engels

Wat ga je bereiken?

• Contact maken met studenten via de verschillende communicatiemiddelen (announcement, chat, discussie, inbox)
  • Verschillende motiverende leeractiviteiten creëren (assignments, discussions, quizzes, Feedback Fruits) in de Canvas-omgeving

Startdatums

Stuur een e-mail naar training@risbo.eur.nl om dit MicroLab aan te vragen. Dit MicroLab wordt op aanvraag georganiseerd voor minimaal 4 deelnemers.

Doelgroep en vereiste voorkennis

Dit MicroLab is bedoeld voor EUR-docenten die hun Canvas cursus willen uitbreiden. Er is geen specifieke voorkennis vereist., basis Canvas kennis is een pre.

Inhoud, vorm en tijdsinvestering

Dit MicroLab is blended; begint met een online gedeelte (in Canvas) waar we je verschillende leeractiviteiten laten zien om je studenten te betrekken. Als pre-class opdracht bedenk je een globale opbouw van je cursus, zodat je hier tijdens de werksessie hier aan kunt werken. In deze werksessie creëer je leeractiviteiten die passen bij jouw specifieke situatie. De trainers van Risbo helpen je bij het vormgeven en selecteren van deze activiteiten. Na de werksessie is er online ondersteuning beschikbaar van een Risbo-trainer als je meer hulp nodig hebt bij het maken van je leeractiviteiten. De totale tijdsinvestering is +/- 12 uur gespreid over enkele weken, afhankelijk van je eigen agenda.

Verdien een Edubadge

Je sluit het MicroLab af met een Proof of Competence. Je kunt dan een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.

Aanmelden

Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl

Contact

Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.

Feiten & Cijfers

BTW
Niet van toepassing
Inschrijfdeadline

De deadline voor aanmelding is twee weken voordat het MicroLab plaatsvindt. Als aanmelden niet meer mogelijk is, neem dan contact op met training@risbo.eur.nl om te zien of er nog plekken over zijn.

Tijdsduur
3 uren