Inleiding
De analyse van toetsresultaten van studenten is een belangrijke stap voordat de cijfers naar de studenten worden gecommuniceerd. In deze analyse kijk je naar de prestatie van studenten op verschillende taken en vragen, en onderzoek je de betrouwbaarheid van de uitkomsten. Dit kan voelen als een vervelende taak, maar in dit MicroLab zal je kennismaken met laagdrempelige mogelijkheden om de resultaten van toetsen of opdrachten te analyseren. Dit zal jou als docent waardevolle informatie opleveren. Niet alleen over de prestatie van de studenten, maar ook over de kwaliteit van het tentamen en de kwaliteit van het gegeven onderwijs. Wat zijn relevante onderdelen voor een toetsanalyse? En hoe kun je hieruit conclusies trekken en een verbeterplan maken? Ontdek het in dit MicroLab!
Belangrijkste Feiten & Cijfers
- Type
- Training
- Startdatum
- donderdag 21 nov 2024
- Tijdsduur
- 3 uren
- Voertaal
- Engels
- Instructievorm
- Offline
- Tarief
- -
Wat ga je bereiken?
- De kwaliteit van een toets/opdracht te onderzoeken (gebaseerd op de analyse van de toets/opdracht en de resultaten).
- Indien nodig, de juiste corrigerende maatregelen te nemen naar aanleiding van de analyse,
- De toets/opdracht van een vak te evalueren (gebaseerd op feedback en reflectie) en verbeterplannen voor de toekomst te formuleren.
Startdatums
Doelen en competenties
- De kwaliteit van een toets/opdracht te onderzoeken (gebaseerd op de analyse van de toets/opdracht en de resultaten).
- Indien nodig, de juiste corrigerende maatregelen te nemen naar aanleiding van de analyse,
- De toets/opdracht van een vak te evalueren (gebaseerd op feedback en reflectie) en verbeterplannen voor de toekomst te formuleren.
Doelgroep en vereiste voorkennis
Het MicroLab is bedoeld voor docenten die geïnteresseerd zijn om te leren van hun toetsresultaten of in het verbeteren van de kwaliteit van hun toets. De inhoud is van toepassing op verschillende toetsvormen. Er is geen specifieke voorkennis nodig, maar het is handig om bekend te zijn met de kwaliteitscriteria voor de constructie van toetsen en opdrachten. Dit MicroLab kan een goed vervolg zijn op de inhoud van de BKO/UTQ en op de andere MicroLabs met betrekking tot toetsontwerp en constructie.
Vorm en tijdsinvestering
Het MicroLab bestaat uit een online voorbereiding en een workshop sessie, De online voorbereiding bestaat uit video’s, readings en assignments. De voorbeiding kost ongeveer 2 uur en is verplicht om aan de workshop sessie te mogen deelnemen. In de workshop sessie zal actief worden voortgebouwd op de voorbereidingsopdracht. De focus ligt daar op actieve discussie, begeleide oefening en peer learning.
Verdien een Edubadge
Als je de voorbereiding hebt gemaakt en hebt deelgenomen aan de sessie, kun je een Edubadge verdienen. Dit is een digitaal, visueel certificaat die je kunt delen op bijvoorbeeld LinkedIn en waar een geïnteresseerde direct op kan klikken om te zien wat je hebt gedaan om de Edubadge te verdienen.
Aanmelden
Meld je aan voor dit MicroLab via het registratiesysteem. Werk je als docent bij Erasmus MC? Meld je dan aan door een e-mail te sturen naar training@risbo.eur.nl.
Contact
Voor vragen over het MicroLab en registratie, neem alsjeblieft contact op met Risbo.
- E-mailadres
- training@risbo.eur.nl
Feiten & Cijfers
- Tarief
- -
- BTW
- Niet van toepassing
- Startdatum
- donderdag 21 nov 2024
- Inschrijfdeadline
De inschrijfdeadline is twee weken voor het MicroLab plaastvindt. Wanneer registratie niet meer mogelijk is, neem alsjeblieft contact op met training@risbo.eur.nl om te kijken of er nog een plek beschikbaar is.
- Tijdsduur
- 3 uren
- Aangeboden door
- Community for Learning & Innovation
- Type
- Training
- Voertaal
- Engels
- Instructievorm
- Offline