Personal & Social Identity Wheel Activity

Leren over identiteiten door na te denken over hoe ze levens en percepties beïnvloeden
Two women in the grass listening to a podcast

Het persoonlijke identiteitswiel is een werkblad dat leerlingen stimuleert om na te denken over hoe ze zich identificeren buiten sociale identificatiemiddelen om. Het wiel kan worden gebruikt als een aanleiding voor een discussie in een kleine of grote groep of voor reflectief schrijven over identiteit met behulp van de Spectrum Activity, Questions of Identity. Aan de andere kant is het werkblad Sociale Identiteit een activiteit die leerlingen stimuleert om sociale identiteiten te identificeren en na te denken over de verschillende manieren waarop die identiteiten op verschillende momenten zichtbaar worden of sterker gevoeld worden en hoe die identiteiten de manier beïnvloeden waarop anderen hen waarnemen of behandelen.

• Het werkblad Persoonlijke Identiteit vraagt studenten een lijst te maken van bijvoeglijke naamwoorden die ze zouden gebruiken om zichzelf te beschrijven, vaardigheden die ze hebben, favoriete boeken, hobby's, enz. Het kan het best gebruikt worden als ijsbreker of in combinatie met het Sociale Identiteit Wiel om leerlingen aan te moedigen na te denken over de relaties en dissonanten tussen hun persoonlijke en sociale identiteiten.
  • Het werkblad Sociale Identiteit vraagt leerlingen om verschillende sociale identiteiten in te vullen (zoals etniciteit, gender, begaafdheid, handicap, seksuele orientatie, enz.) en deze identiteiten verder te categoriseren op basis van welke het belangrijkst zijn in hun zelfbeeld en welke het belangrijkst zijn in het beeld dat anderen van hen hebben.
  • Beide wielen kunnen worden gebruikt als aanleiding voor een discussie in een kleine of grote groep of voor reflectief schrijven over identiteit met behulp van Spectrum Activity, Questions of Identity

• Het Wiel van de Persoonlijke Identiteit kan als ijsbreker worden gebruikt om leerlingen te helpen raakvlakken te vinden met hun medeleerlingen en meer over elkaar te weten te komen.
  • Het Wiel van de Sociale Identiteit moedigt leerlingen aan om kritisch na te denken over hun identiteit en hoe die identiteit in verschillende sociale contexten wordt gevoeld.
  • De activiteiten maken leerlingen bewust van hun gedeelde identiteiten met hun klasgenoten en van de diversiteit aan identiteiten in de klas, waardoor een gemeenschap wordt opgebouwd en empathie wordt aangemoedigd.

Downloads

Je leest meer over (het gebruik van) de identiteitswielen hier. Je kunt de werkbladen daar ook downloaden.