Women’s Health - IWD 2018

Let’s Talk Health, (Wo)men! Dat is het thema van de viering van Internationale Vrouwendag op donderdag 8 maart op de Erasmus Universiteit Rotterdam. Ter ere van deze dag organiseert de universiteit een talkshow over thema’s rond ‘Women’s Health’.

Op donderdag 8 maart is het Internationale Vrouwendag, waar wordt gevierd hoe belangrijk de positie van de vrouw in onze hedendaagse samenleving is. Op deze dag organiseert de Erasmus Universiteit in het Erasmus Paviljoen een rondetafelgesprek rond het thema vrouwen en gezondheid. Er komen verschillende thema’s aan bod met betrekking tot gelijkwaardigheid in ‘Women’s Health’.

De talkshow zal worden gehost door Dory Grandia (Erasmus Centre for Women and Organisations). Zij gaat in gesprek met de volgende sprekers:

• Prof. dr. Semiha Denktas (EUC) over ‘Gezondheidsvoorlichters & nudging’. Hoe veranderen we gedrag a.d.h.v. een positieve boodschap?
  • Dr. Jeanine Roeters van Lennep (Erasmus MC) over de man-vrouw verschillen in onderzoeken in de medische wetenschap.
  • Ginie Servant (EUC) over ‘Fairfight’. Een organisatie die zich sterk maakt voor het empoweren van vrouwen d.m.v. martial arts.
  • Pinar Coskun over het Sustainable Foodlab. Het creëren van een duurzame levensstijl die past bij de nieuwe global way of living.

Over diversiteit

Diversiteit is één van de speerpunten van het beleid van de Erasmus Universiteit. De viering van Internationale Vrouwendag sluit daar goed bij aan.

Zie voor meer informatie over de viering op 8 maart: https://www.eur.nl/over-de-eur/corporate-events/internationale-vrouwendag

Het evenement is reeds uitverkocht.

Voor meer informatie: iwd@eur.nl