Patrick Groenen herbenoemd als decaan Erasmus School of Economics

Campus Woudestein
Patrick Groenen, professor Erasmus School of Economics.
Erasmus School of Economics

Het College van Bestuur (CvB) van Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) heeft prof.dr. Patrick Groenen herbenoemd tot decaan van Erasmus School of Economics (ESE). De tweede termijn van Groenen gaat in per 1 mei 2024 en loopt tot en met 30 april 2028. De herbenoeming kwam tot stand nadat de Faculteitsraad is gehoord.

Het College van Bestuur is verheugd dat Patrick Groenen nog een termijn wil dienen als decaan en kijkt uit naar de voortzetting van hun plezierige en constructieve samenwerking.

Prof.dr. Annelien Bredenoord, rector magnificus: “Patrick Groenen heeft de afgelopen jaren als decaan de strategie van Erasmus School of Economics verder ontwikkeld en verbeterd. Naast het excellente onderzoek en onderwijs werken we steeds meer aan maatschappelijke impact. Met zijn toegankelijke, mensgerichte benadering gaan we gezamenlijk de nieuwe strategische periode van de Erasmus Universiteit Rotterdam in.”

Patrick Groenen is sinds 2002 als hoogleraar statistiek verbonden aan Erasmus School of Economics. Hij was directeur van het Econometrisch Instituut van 2014 tot 2020 en Director of Doctoral Education van het Erasmus Research Institute of Management (ERIM) van 2009 tot en met 2014. Groenen richt zich in zijn werk op data science-technieken en hun numerieke algoritmen. Hij is co-auteur van verschillende boeken over multidimensionale schaling en heeft artikelen gepubliceerd in toonaangevende internationale wetenschappelijke tijdschriften.

Faculteit sterker en veerkrachtiger maken

Groenen is blij met de herbenoeming: “Ik ben blij om Erasmus School of Economics en Erasmus Universiteit Rotterdam voor een tweede termijn te mogen dienen. De afgelopen jaren hebben we een goede start gemaakt met het implementeren van de strategie van de faculteit en ik ben daarom dankbaar dat ik de kans krijg om verder te gaan op de ingeslagen weg. Er staan ons belangrijke projecten te wachten, waaronder het doorvoeren van het programma Erkennen & Waarderen, het bevorderen van hoogwaardig onderzoek en het toekomstbestendig maken van ons onderwijs. Al deze inspanningen zijn erop gericht om de faculteit sterker en veerkrachtiger te maken, en om ervoor te zorgen dat de school stimulerende en fijne plek blijft om te werken!”