Interview met Nobelprijswinnaar Guido Imbens in ESB

Economisch Statistische Berichten
Erasmus School of Economics

Op 30 juni 2022 bezocht winnaar van de Nobelprijs voor de Economische Wetenschappen 2021 en voormalig Erasmus School of Economics student Guido Imbens zijn alma mater. Gedurende de dag gaf hij een inspirerende lezing waarin hij inging op het belang van het stellen van de juiste vraag en hoe causale effecten te bestuderen in real world datasets. Yrla van de Ven, redacteur bij ESB, en Thijs Busschots, assistent-redacteur bij ESB, spraken met Guido Imbens voorafgaand aan de lezing.

Yrla van de Ven en Thijs Busschots van ESB, het communicatieplatform en vakblad voor economie en beleid in brede zin, hielden een interview met professor Imbens. Daarin kwamen vele onderwerpen aan de orde: Imbens sprak openhartig over zijn beslissing om naar de Verenigde Staten te verhuizen, zijn onderzoeksinspanningen en de gevolgen daarvan voor beleid en de praktijk. Het hele interview is hieronder te lezen!

U kunt het volledige interview van ESB, 11 juli 2022, hier lezen.

Foto's door: Michelle Muus ©Erasmus School of Economics