Deelnemers Erasmus Charity Run halen recordbedrag op

Hardlopers juichen voor de start van de loop.

Afgelopen zondag haalden de Erasmus Charity Run-deelnemers een bedrag van 21.203 euro op. Het record van vorig jaar is daarmee verbroken. De deelnemers liepen de hele of de 1/4 marathon. Bij de hardloopwedstrijd, officieel onderdeel van de Marathon Rotterdam, wordt er geld ingezameld door deelnemers om talentvolle studenten financieel te ondersteunen.

Ondanks de lage temperatuur en motregen verzamelden de deelnemers zich traditiegetrouw bij de toegangspoort van Erasmus University College. Daar kregen ze hun shirt en deden een korte warming up met de rest van de hardlopers. Daarna gingen de studenten, medewerkers, alumni en vrienden van onze universiteit van start.

Financiële steun

Dit jaar werd er wederom geld ingezameld om talentvolle studenten te ondersteunen. In de aanloop naar de race deden studenten als Chau en Mariia hun verhaal aan de deelnemers, die daarmee goed tastbaar konden maken waarvoor ze geld inzamelden. “Veel talentvolle mensen komen uit een kansarme omgeving",  vertelt Wayne Muchadehama, deelnemer van de Erasmus Charity Run. "Zij kunnen zich geen kwaliteitsonderwijs veroorloven en krijgen er geen toegang toe, scholarships helpen dat te faciliteren."

Hardlopers laten het totale geldbedrag zien.

Recordbedrag

De race startte in 2013 als initiatief van Erasmus School of Economics en bestaat sinds 2016 als een samenwerking tussen Erasmus Universiteit Rotterdam en Erasmus Trustfonds. Het bestaande recordbedrag werd ook dit jaar, verbroken met een totaal bedrag van € 21.203. Het CvB zal dit bedrag matchen waardoor het totaal uitkomt op € 41.203.

Met dit geld kunnen we in het komende studiejaar drie studenten een scholarship geven. Het bedrag van € 41.203 wordt overhandigd aan Erasmus Trustfonds. Kim Elferink, verantwoordelijk voor de organisatie, kijkt terug op een mooie editie: "We zijn enorm trots op alle deelnemers en donateurs. Met hun inzet hebben ze geholpen om dromen waar te maken. En de sfeer was fantastisch!"

Kijk voor meer informatie op de website van Erasmus Charity Run.

Of

Lees wat het Trustfonds allemaal nog meer doet.