Hoe praat je over politieke conflicten met studenten?

Teacher Guidelines
Students in a classroom

Onze universiteit heeft een diverse studentenpopulatie die een veelheid aan culturele en nationale achtergronden vertegenwoordigt uit landen over de hele wereld. Te midden van de heersende politieke instabiliteit, conflicten en verdeeldheid, erkent de EUR-gemeenschap de noodzaak om deel te nemen aan discussies over hun ervaringen en gevoelens over deze dringende kwesties.

Het waarborgen van een gevoel van veiligheid is cruciaal voor medewerkers en studenten aan de EUR. Docenten zijn in de positie om studenten te begeleiden bij het omgaan met hun emoties en gedachten op een manier die zowel productief als respectvol is binnen de academische omgeving.

Dr. Yumna Asaf, onze Project Lead Inclusive Education bij het IDEA Center, ontwierp (teacher) guidelines met als doel docenten te begeleiden bij het voeren van gesprekken over gevoelige politieke kwesties met hun studenten met respect en empathie, hen te helpen bij het verwerken van informatie en een dialoog aan te gaan die de Erasmiaanse waarden van 'verbinding' en 'ruimdenkendheid' hoog houdt en eraan bijdraagt.

Je vindt de guidelines via de downloadlink hieronder.