Lighthouse Career Café: Mental well-being – let’s talk about it

Student zit in Polak Building met laptop op schoot te werken.
donderdag 13 okt 2022, 17:15 - 18:30
Gesproken taal
Kamer
The Living Room
Campus Woudestein
Meld je hier aan! Voeg toe aan agenda
Lighthouse on a beach with the LCC logo

Lighthouse Career Café werkt samen met Happy Students Society om inspirerende EUR-alumni te verwelkomen om hun verhaal over mentaal welzijn te delen. Met als doel gesprekken aan te moedigen, het bewustzijn te vergroten en het stigma rond geestelijke gezondheid te doorbreken.

Het nieuwe studiejaar is weer begonnen! Dit betekent dat wij ook weer een nieuwe serie Lighthouse Career Café's hebben gecreëerd met verschillende onderwerpen. Omdat we zien dat aandacht voor mentale gezondheid steeds belangrijker wordt, hebben we besloten dat er geen betere manier is om het nieuwe jaar te beginnen met een sessie over het mentale welzijn in je studies, en wanneer je je eerste baan krijgt.

Voor deze sessie hebben we onlangs afgestudeerde alumni uitgenodigd die zelf ervaring hebben met mentaal welzijn. Zij kijken ernaar uit om hun inspirerende verhaal te delen met jullie. De sessie wordt gehost door een moderator, deze zal vragen stellen aan alumni en het gesprek leiden. Uiteraard is er ook ruimte voor vragen vanuit jullie. Onderwerpen die aanbod komen zijn de strijd met hun mentale gezondheid tijdens hun studie(s) en na hun afstuderen. Ook komt aan bod hoe zij erachter gekomen zijn wat hun drijfveren zijn met betrekking tot carrière keuze en hoe ze daar naar geacteerd hebben.

Thema: Mentale gezondheid tijdens je studie en in je (eerste) baan
Host: Ida Löschel | Voorzitter van Happy Student Society

Meet our guests

• Alycia Colijn| Mental Health Activist | D&I Advocate | Young Talent IT Programme bij KPN
  • Sophie Schmeets | Founder van Maskerclass
  • Mae Zaal | Founder en Co-President van Let’s Break the Shame Foundation

Locatie: The Living Room, Campus Woudestein

Dit gesprek wordt georganiseerd door het Erasmus Alumni Relations Office. Het gesprek zal ongeveer 35 - 40 minuten duren, waarna ons publiek de gelegenheid heeft om vragen te stellen tijdens de Q&A. De sessie wordt afgesloten met netwerken en een drankje. Deze lezing wordt in het Engels gegeven.

17:15 - Inloop
17:30 - Lighthouse Career Café start
18:15 - Q&A
18:30 - Slot opmerkingen / Borrel & Netwerken

Door de geschiedenis heen zijn vuurtorens altijd de bakens geweest van beschaving: architectonische iconen, symbolen van menselijke aanwezigheid en veiligheid, en navigatiegidsen. Binnen onze Erasmiaanse gemeenschap staan alumni symbool voor onze vuurtorens, als navigatiegidsen voor de jongere generatie. Stem maandelijks af op inspirerende gesprekken met onze alumni die hun reis delen om hun "waarom" te ontdekken, wat hen motiveert en hoe ze zijn gekomen waar ze nu zijn.

Dit evenement is open voor studenten. Vragen over dit event? Stuur een email naar alumni@eur.nl. Meld je aan voor dit event via Eventbrite.