EUR Alumni in Den Haag

Kamer
International Institute of Social Studies
Voeg toe aan agenda
Het ISS gebouw in Den haag met lustrumtag.

Voor alle alumni van Erasmus Universiteit Rotterdam: wisten jullie dat EUR een vestiging heeft in Den Haag? Een van de faculteiten, het International Institute of Social Studies (ISS), is gevestigd in een historisch pand in Den Haag. Ter gelegenheid van het lustrum van de Erasmus Universiteit Rotterdam wordt een speciaal alumni-evenement georganiseerd in Den Haag, ook wel bekend als de stad van Vrede en Recht.

De burgemeester van Den Haag, de president van de Erasmus Universiteit en de rector van ISS, evenals 2 alumni die werkzaam zijn op het gebied van recht en justitie zullen inspirerende lezingen geven, terwijl na afloop een netwerkborrel in het nabijgelegen Panorama Mesdag zal plaatsvinden. En geïnteresseerden kunnen een uniek privé uitzicht krijgen op het magische panorama.

Het programma

Het programma is gericht op Vrede en Recht en ziet er ongeveer zo uit (onder voorbehoud van wijzigingen):

Tijd: 15.30 | Locatie: Lobby ISS | Wat: ontvangst met Koffie en thee

Locatie: Aula | 16.00 - 17.15

Inhoudelijk gedeelte bij ISS met de volgende sprekers:

TijdInhoudSpreker
16:00 - 16:10Welkom & ISS in het kort

Ruard Ganzevoort, rector van ISS

16:10 - 16:20Toekomst van het (hoger) onderwijs in de context van de uitdagingen van vandaag

Ed Brinksma, voorzitter Erasmus Universiteit Rotterdam

16:20 - 16:35Stad van Vrede en Recht - Den Haag als studentenstad

Jan van Zanen, burgemeester van Den Haag

16:35 - 16:55

In gesprek met twee alumni die werken op het gebied van Vrede en Rechtvaardigheid

Marilyn Haime - BA en MA Rechten 1974 - 1979 - bestuurslid van Amnesty Nederland en lid van de Ouderenraad

&

Robert Okello - MA Development Studies 2020 - 2021 - Europe Lead bij BarefootLaw en winnaar van de Africa Thesis Award 2022

16:55 – 17:00Afronding
17:00 - 17:10Wandeling naar Panorama Mesdag
17:10 - 18:30/18:45Netwerkborrel en bezoek aan Panorama Mesdag (voor geïnteresseerden)

Mis deze geweldige kans niet om deel te nemen aan dit alumni-evenement 'Erasmus aan Zee'.

Erasmus Universiteit Rotterdam bestaat 110 jaar. Dit evenement is onderdeel van ons 22e lustrum. Bekijk al onze lustrumevents.