Erasmus voor jonge professionals: Lezing Ronald van Raak

dinsdag 30 apr 2024, 16:45 - 19:00
Campus Woudestein
Ticket informatie

Dit is een evenement met beperkte plekken. We streven naar een eerlijke verdeling van de plekken over de deelnemende bedrijven en daarom kan een selectie van toepassing zijn als het evenement vol is.

Meld je aan! Voeg toe aan agenda
ronald van raak voor het erasmusmonument
Bou Ting Wong

In april, de maand van de filosofie, verwelkomen we Ronald van Raak, hoogleraar Erasmiaanse Waarden aan de Erasmus Universiteit Rotterdam (EUR) en lid van de Raad voor het Openbaar Bestuur (ROB), om een boeiende lezing te geven over de betekenis van Desiderius Erasmus, over hoe hij een symbool werd voor Rotterdam en over de redenen achter naamgeving van Erasmus Universiteit Rotterdam naar deze illustere filosoof.

In zijn lezing zal professor van Raak de diepgaande connectie tussen de naam Erasmus en de menselijke kernwaarden en rollen die het vertegenwoordigt verduidelijken, ver voorbij louter marketing. Deelnemers worden uitgenodigd om deel te nemen aan een open discussie over de waarden die bedrijven en organisaties hooghouden en hun implicaties voor de rol die jonge professionals in de samenleving moeten spelen.

Na de lezing vindt er een borrel plaats in de campuskroeg van de Erasmus Universiteit om door te praten over de besproken thema’s en betekenis voor ieders eigen werkzaamheden. Daarnaast is er voldoende tijd om te netwerken met andere jonge professionals in Rotterdam.

Meld je direct aan om je begrip van de blijvende erfenis van Erasmus en de relevantie hiervan voor jouw werk als young professional te vergroten.

Diner is niet inbegrepen tijdens het evenement.